Výběrové kousky > Výzkumný DJ listopad 2017

Výzkumný DJ listopad 2017

Listopadové události z výzkumu trhu a veřejného mínění, o kterých psala česká i zahraniční online média.

 

Čerstvě namleto v SIMAR

28. listopadu se konalo setkání ESOMAR Big Data World s podtitulem Jak vyndat ježka z klece aneb smysluplné využití big dat.

28. listopadu se také sešli zástupci realizátorů VVM, na únor chystáme otevřený seminář, který se této problematice bude věnovat. 

Sociologický ústav zorganizoval mezinárodní seminář s názvem Workshop on Challenges in the Organisation of International Comparative Social Surveys. Kromě vedoucích nadnárodních projektů přispěli prezentacemi i členské agentury SIMAR (Jan Tuček, STEM/MARK, Daniel Prokop, Median, Tomáš Hanzák, Nielsen Admosphere a Hana Huntová, SIMAR). 

Předvánoční studie GfK zjistila, že 90% Čechů slaví vánoce, 5% slavit nebude a 5% se ještě nerozhodlo zda slavit bude. Více než 90% utratí za jídlo na vánoce do 5 000 Kč. | Postoje k původu značek a co vlastně dělá českou značku „českou“ zkoumali výzkumníci v agentuře STEM/MARK. | Výroční studie společnosti GfK „Kupní síla“ zaznamenala růst kupní síly v Olomouckém a Jihomoravském kraji, zatímco v Praze, Středočeském a Jihočeském kraji se kupní síla tradičně drží na vyšších hodnotách. | Czech Top 100 ohlásilo výsledky výzkumu Česká značka. Podle online studie GfK jsou Češi nejvíce hrdí na značku Čedok, jako nejvíce tradiční respondenti vybrali značku Tatra a nejvíce je v roce 2017 zaujala Kofola. 19.11. MediaGuru | V Jižních Čechách vzniká Big data centrum, které umožní malým a středním podnikům přístup k novým technologiím a možnost testovat konkrétní aplikace a vyhodnocovat data významná pro rozvoj podnikání. itbiz, 13. 11.

Letem světem o výzkumu z českých a zahraničních médií

Společnost CEEC Research ve svém průzkumu zjišťovala mezi řediteli stavebních firem podíl zahraničních pracovníků ve stavebnictví. Ukázalo se, že zahraniční pracovníci tvoří již pětinu zaměstnanců, nejvíce z Ukrajiny. E15, 8.12.

Z monitoringu spotřebitelského trhu společnosti Nielsen vyplynulo, že 80% Čechům zbývají peníze na útratu po zaplacení všech povinných výdajů. Vzhledem k nárůstu cen potravin i drogistického zboží se změny pohybovaly v rozmezí +/- 1 %, což Aktuálně.cz, 7.12., reportovalo jako významný pohyb.

Průzkum připravený v oboru neznámou společností SmartEmailing zjistil, že téměř 38% firem v ČR se na GDPR již začíná připravovat, většinou je ve fázi studia materiálů a analýzy dat. Businessinfo, 5.12. 

Společnost Atomico realizovala studii o technologických startupech, která označuje Evropu, zejména Velkou Británii, Francii a Německo jako sídlo příštích společností, které definuje své odvětví, například v umělé inteligenci, robotice, streamovaní hudby, či v herním průmyslu. Patriaonline, 7.12. 

Zákazníci, kteří si kupují wearables od svých zařízení čekají více, než klasické funkce jako měření kroků, hledají sofistikovanější výrobky, které jim poradí jak zlepšit životní styl, domnívají se autoři analytické studie IDC. Computerworld, 6.12. 

Celosvětový prodej chytrých telefonů se podle výzkumné společnosti Gartner ve třetím čtvrtletí 2017 zvýšil o tři procenta, vedoucí pozici na trhu si upevnila společnost Samsung následovaný Apple a Huawei. itbiz.cz, a týden.cz, 4.12.

Podle GfK prodeje a hodnota trhu chytrých telefonů v regionu střední a východní Evropy ve třetím čtvrtletí výrazně stoupla (o 9% v objemu a o 26% v hodnotě). ChannelWorld, novinky.cz, 29.11.

Globální trh podnikových úložišť ve třetím kvartálu 2017 zaznamenal podle IDC výrazný nárůst o 14%. Channelworld, 5.12.

Mezi odborné knihy, které si přát pod stromeček zařadil MediaGuru také čerstvě vyšlou učebnici Marketingový výzkum, kterou vydal autorský kolektiv pod vedením Radka Tahala. MediaGuru, 7.12.

Podle statistik prodejců hudebních nástrojů se pod stromečkem často objeví nejen kytary a klávesové nástroje, ale v posledních letech také nový hit – ukulele, kterého se prodá každý rok o 40% více než loni. Týden, 4.12.

Výzkum mezi britskými uživateli finančních služeb zjistil, že lidé nechtějí sdílet informace o svých bankovních účtech s externími poskytovateli jako jsou firmy obchodující online, technologické firmy či sociální média. CFOworld, 30.11. 

Nejdůvěryhodnější bankou roku se stala Česká spořitelna. Pořadí určují spotřebitelé v průzkumu realizovaném agenturou STEM/MARK. Kategorii banka roku, v hodnocení odborné poroty vyhrála Komerční banka. denik.cz, echo24, 28.11.

Článek Patria Online se zamýšlí nad klesajícím trhem kolových nápojů a konstatuje, že tržby z prodeje limonád společnostem Pepsi a Coca-Cola klesají.

Server tyinternety.cz a MediaGuru shrnuli na svých stránkách vystoupení klíčových mluvčích na Marketing festivalu 2017. Avinash Kaushik například ukazoval, jak online kampaně mají velký prostor ve správném cílení, mluvil také o strojovém učení a algoritmech.

Postoje k dotacím jako zásadním nástroji rozvoje malých a středních firem byl předmětem výzkumu Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR realizovaných agenturou Ipsos. tzb-info.cz, 17.11.

ČSÚ ohlásil, že průměrná hrubá měsíční nominální mzda ve 3. čtvrtletí 2017 vzrostla o 6,8% oproti stejnému období v minulém roce, reálně o 4,2%, medián mezd byl 25 181 Kč a průměr mezd přepočtený na počty zaměstnanců v národním hospodářství na 29 050 Kč. ČSÚ také informoval o dalším poklesu nezaměstnanosti, a publikoval statistiky o spotřebě potravin.

Zájem o placený videoobsah je v ČR spíše vlažný, jak změřila Nielsen Admosphere ve své studii Video a vizuální obsah na internetu. Mezi třemi nejznámějšími platformami je Voyo, Google Play a O2 TV. (MediaGuru, 6.12.).

MSM uveřejnil velký rozhovor s Monikou Jančovou, vedoucí výzkumu a online projektů skupiny Nova, který rozebírá strategický pohled na tvorbu videoobsahu online. MSM, 1.12.

Echo publikovalo 30.11. článek o výzkumech veřejného mínění s názvem „Média šíří balast a vydávají ho za průzkumy. Nahrávají manipulátorům.“ Článek vychází z debaty s Sociologickým ústavem, Českou televizí a SIMAR; mimo jiné zmiňuje pasport výzkumů veřejného mínění.

Central Group z analýzy vlastních dat doplněné průzkumem konstatuje, že nový byt v Praze nejčastěji kupuje žena, k největšímu zlomu došlo v roce 2014, kdy mezi kupujícími ubyly manželské páry a převážily ženy, které často preferují malé byty a považují koupi bytu za vhodnou investici. Tyto informace potvrzují i další makléřské a developerské společnosti. Lidovky.cz