Výběrové kousky > Výzkumný DJ září 2017

Výzkumný DJ září 2017

Záříové události z výzkumu trhu, o kterých psala česká i zahraniční online média. Tentokrát i trochu [komentovaný].

Vyšlo v Čerstvě namleto

Agentura Ipsos zjistila, že Češi mají rádi pivovary 21. září | GfK zjistila, že 29% Čechů zvažuje pořízení fotovoltaických panelů, jedná se převážně o mladší muže. (18. září)| GfK také zjistila, že polovina mladých lidí používá chytré telefony k monitorování svých sportovních aktivit. (11. září)

Z Českých online médií

Toyota je opět nejhodnotnější automobilová značka na světě (Týden, 1.října). Celkové prvenství v žebříčku nejhodnotnějších značek Best Global Brands 2017 (Interbrand) studie přisoudila Apple, Google a Microsoft. V první desítce rostla hodnota nejvíce značkám Facebook a Amazon. 

Společnost Mountfield převzala titul Superbrands 2017, tento titul získala i v roce 2016. (Deník, 16. září). Značky při výběru procházejí vícekolovým hodnocením, probíhá také spotřebitelský průzkum GfK. Rozhodující slovo pak má odborná komise Brand Council. 

V ČR probíhá debata o sdílené ekonomice a podle tvrzení v článku by regulace Airbnb zpomalila celkový cestovní ruch. (idnes, 1.října.) Úřad vlády si zadal a publikoval na toto téma analýzu, studie se věnuje oblastem dopravy, sdíleného ubytování a sdíleným financím.

Nákupní chování online je předmětem mnoha výzkumů. Se svou studií evropských zvyklostí v online nakupování přispěla na diskusní platformě Acomware EShopista 20. září společnost DPD. Ze studie vyplynulo, že podíl online nákupů je v ČR (8,4%) mírně pod průměrem Evropy (9,6%). Další konference, E-business Forum organizovaná APEK a Tuesday Business Network, proběhla 25. září. Studii pro APEK realizovala agentura Nielsen Admosphere a vyplynulo z ní, že e-commerce se v ČR daří. Hodně obsahu této konference bylo věnováno další expanzi, zejména na zahraniční trhy.

Český statistický úřad shrnuje své výstupy v pravidelném týdenním Newsletteru. V září se tak například zjišťovala budoucí očekávání obyvatelstva a podnikatelů, (Konjukturální průzkum září 2017) která je ve srovnání se zářím 2016 vyšší. [Pro odběr tohoto newsletteru je možné se registrovat.]

Personální agentura LMC, která realizuje projekt Slušná káva, zjistila ve výzkumu, že 93% uchazečů vnímá firmu hůř, když jim nikdo neodpoví na zaslaný životopis. (Dotyk, 14. září)

Ze studie OECD vyplynulo, že i když máme v ČR větší procento technicky vzdělaných středoškoláků a vysokoškoláků, na pracovním trhu převažuje poptávka nad nabídkou. Zkušení lidé odcházejí do důchodu a mladí vysokoškoláci podle tohoto šetření nemají dostatečnou praxi. (novinky, 14. září

Českými médii dále hýbalo máslo. Z dat společnosti Nielsen se zjistilo, že spotřeba másla klesla za posledních 12 měsíců o 16% a prodej margarínů se o 9% navýšil. (České noviny, 24. září)

Reklama a média

V návštěvnosti slovenského internetu vede Ringier (MediaGuru, 30. září). Dvojkou zůstává Zoznam, dále News Media Holding a Petit Press. Hlavním hráčům na trhu klesal počet shlédnutí, vznikají nové weby a portfolio mediálních domů proliferuje. Například Fun Media Group zakoupila skupinu webu a úspěšně je rozvíjí. Měření provádí AIMmonitor.

HbbTV – hybridní televizní vysílání pokrývá 1,3 mil diváků (MediaGuru, 26.9.). Aktivní využívání je podle srpnového měření Nielsen Admosphere na úrovni 60% a téměř polovina zařízení je připojena k internetu. 

Nielsen Admosphere také ve svém pravidelném monitoringu reklamních investic spočítal, že letošní reklamní trh meziročně narostl o 9%, nejvíce si polepšila TV (13%) a i v srpnu dále klesaly investice do tiskové reklamy. (MediaGuru, 21.9.)

Společnost Seznam nabízí pomocí své DMP platformy možnost cílení reklamy v programatickém nákupu (MediaGuru, 11.září). Testovaná kampaň agentury Omnicom dosáhla díky využití DMP platformy prý neobvykle dobrý CTR 0,93%.

O Crossmedia datech přednášel Jiří Udatný z Group M na Seznam akademii a se spolehlivostí nástrojů a prvenstvím v nástrojích pro měření zásahu online polemizoval na svém Facebookovém profilu 28. září Tomáš Búřil z Dentsu Aegis Network. [Všechny tyto agenturní nástroje však pracují s daty, která jsou poskytovaná jednotlivými poskytovateli mediálního prostoru, měření nejsou tedy nezávislá.] 

IAB vytyčila priority na kvalitu digitálního měření. Evropská internetová asociace se zajímá o transparentnost a propojení online a TV a integrace s programatickými nástroji. (Mediaguru, 17. září)

Effie, podle průzkumu AKA nejpřínosnější tuzemská soutěž mapující výkon reklamní komunikace, hlásí 70 přihlášených prací. (MediaGuru 11. září) [Teď se ještě těšíme, zda organizátoři zveřejní počet přihlášek, které ve zdůvodnění uvedly skutečně průkazné údaje.]