Slušný tendr

Průvodce pro efektivní zadání a výběrový proces ve výzkumu trhu a veřejného mínění

Slušný tendr motivuje agentury předvést vám to nejlepší a pomáhá vám vybrat nejvhodnějšího agenturního partnera.

Před tím, než vyhlásíte výběrové řízení, formulujte si jasná pravidla tendru a sestavte si seznam agentur podle kvalifikačních kritérií, která jsou pro váš projekt důležitá. 

Pravidla slušného tendru

  • Naplánujte dostatek času na vypracování a jasné načasování výběrového procesu.
  • Při vypracování zadání zvažte doporučení efektivního zadání.
  • Nabídněte příležitost k vyjasnění zadání a osobní prezentaci návrhu řešení.
  • Stanovte jasná hodnotící kritéria a způsob zpětné vazby.
  • Specifikujte účast odpovědných osob a stupně rozhodovacího procesu.
  • Sdělte, jaké informace podléhají utajení.
  • Pamatujte, že konkrétní řešení navržené agenturou podléhá autorskému právu.
  • Dotazník či scénář rozhovoru / skupinové diskuse je chráněné know-how každé agentury a jako takové nemůže být součástí nabídky ve výběrovém řízení. Zadavatelé mohou požadovat např. rámcovou strukturu oblastí dotazování s výčtem zjišťovaných témat nebo témat pokrytých v rozhovorech.

Menu při výběru agentury

Kvalifikační kritéria v menu a jejich důležitost je třeba určit podle povahy a požadavku výzkumného projektu. Jiná kritéria zvolíme při jednoduchém zadání opakovaného výzkumu, jinak budeme vybírat pro specializovaný projekt vyžadující komplexní přístup při hledání odpovědi na určitý marketingový problém.

  • Obecné informace o agentuře
  • Délka působení agentury na trhu
  • Velikost agentury podle obratu a počtu zaměstnanců
  • Vlastnická struktura a propojení s dalšími subjekty
  • Způsob oddělení výzkumných aktivit od dalších činností
  • Agentura je součástí mezinárodní sítě, nebo se jedná o lokální firmu
  • Členství ve výzkumných organizacích (mezinárodně ESOMAR, lokálně SIMAR)
  • Dodržování standardů kvality a výzkumnické etiky podle existujících norem
  • Dodržování pravidel a zákonů na ochranu dat
  • Pravidla práce s informacemi získanými od zadavatele
  • Nástroje na sdílení dat se zadavatelem
  • Existující klíčoví klienti a typy projektů, délka trvání již existujících projektů
  • Možný konflikt zájmů a způsoby jejich řešení

Informace o lidech a zázemí agentury

  • Tým, zkušenosti a profil klíčových manažerů a těch, co budou pracovat na projektu
  • Zkušenosti týmu s danými typy metod a řešením ve specifických kategoriích nebo problematice
  • Přístup k projektovému řízení, způsob nastavení a řízení projektů