Agentury > Články agentury

Články agentury

31. 10. 2019 – GfK Czech s.r.o.
Spojte se s námi Situace na trhu práce již není exportéry vnímaná jako bariéra v rozvoji podnikání tak intenzivně, jako loni. Dvě třetiny českých exportních firem přesto situace na trhu práce stále trápí. Zjištění k situaci českých exportních společností a jejich výhledu do budoucna přináší GfK Exportní výzkum 2019.
19. 09. 2019 – GfK Czech s.r.o.
12. září se uskutečnila konference GfK Insight Day. Program, ve kterém aktivně vystoupili i zástupci MallGroup, Nestlé a IKEA, se věnoval tomu, jak rozvíjet úspěšné obchodní strategie v období digitálních změn, se zaměřením na fenomén omnichannelu.
21. 08. 2019 – GfK Czech s.r.o.
V roce 2018 vnímaly tři čtvrtiny předních českých exportních firem nízkou nezaměstnanost jako bariéru pro rozvoj svého podnikání. Aktuální data přinese GfK Exportní výzkum 2019.
01. 08. 2019 – GfK Czech s.r.o.
Nová studie GfK Promotion Triggers 2019, kterou vydává společnost GfK Czech, sleduje účinnost různých zdrojů informací o akcích a slevách rychloobrátkového zboží (potraviny, drogerie a kosmetika), které na české zákazníky působí mimo prodejnu. Podle výsledků studie GfK Promotion Triggers 2019 má takovéto informace pravidelně k dispozici 87 % českých zákazníků. Nejčastěji mají zákazníci informace o slevách řetězců Lidl (57 % českých zákazníků), Kaufland (56%) a Penny Market (49 %).
17. 04. 2019 – GfK Czech s.r.o.
Výdaje za cukrovinky v českých domácnostech rok od roku rostou. Velikonoční cukrovinky si během Velikonoc kupuje 60 procent domácností. K velikonočnímu období patří i zvýšené nákupy za masné výrobky, primárně za uzené maso a šunku, které si v průměru každá domácnost nakoupila 1,2 kg. Veku a mazanec si loni v březnu zakoupila 1/3 domácností. Zjištění pocházení z GfK spotřebitelského panelu.
16. 04. 2019 – GfK Czech s.r.o.
Celkem 30 % českých domácností zaznamenalo zlepšení své finanční situace, což je nejlepší záznam v historii sledování GfK. Stejně pozitivně Češi pohlíží na zlepšení svých příjmů v příštích 12 měsících. Pozitivní nálada stále pokračuje a ochota Čechů utrácet je stále vysoká. Při nákupech rychloobrátkového zboží Češi prokazují zvýšený zájem o privátní značky, kdy v roce 2018 23 % všech výdajů mířilo právě na nákup privátních značek. Loajalita k řetězci, kde Češi nakupují privátní značky, má své limity. I když podíl privátních značek v nákupních košících roste, neroste stejně úměrně i loajalita k řetězci – ta, po dosažení jistého nasycení, začne klesat. Více než polovinu výdajů za oděvy a obuv nechají Češi v prodejnách, které jsou součástí nákupních center. 58 % procent nákupu oděvů a obuvi se uskuteční ve slevách, převážně v rámci posezonních výprodejů.
25. 03. 2019 – GfK Czech s.r.o.
Výsledky nové studie GfK Fashion 2019 ukazují, že přibližně polovina Čechů nakupuje oblečení a obuv minimálně jednou za 3 měsíce nebo častěji. Tato zákaznická skupina průměrně utratí za odívání a obuv přibližně 20 000 Kč za rok. Alespoň někdy nakupuje oděvy nebo obuv na internetu jeden z devíti spotřebitelů. Největší podíl zákazníků využívá pro nákup oděvů nebo obuvi internetové prodejny bonprix.cz, lidlshop.cz, sportisimo.cz a zoot.cz.
20. 03. 2019 – GfK Czech s.r.o.
95 procent českých domácnosti si v roce 2018 zakoupilo balenou vodu. 9 z 10 českých kupujících oslovila široká nabídka minerálních a léčivých vod. O něco méně lidí (8 z 10) zakoupilo vodu stolní nebo pramenitou. Nejvíce domácností utrácí za vodu ve středních Čechách, nejméně za ně utratí kupující z Prahy. Ochucené vody představují 60 procent z výdajů domácností na balené vody celkově. Nejoblíbenějšími příchutěmi jsou citron a pomeranč. Tato zjištění pocházejí z GfK Spotřebitelského panelu.
06. 03. 2019 – GfK Czech s.r.o.
Smartphony, mobilní telefony a nositelná elektronika představující 44 procent z celkových tržeb na trhu technického spotřebního zboží, jenž dosáhl 1,2 bilionu USD, jsou i nadále hnací silou jeho rozvoje. Přestože celosvětová poptávka po chytrých telefonech se v roce 2018 snížila o tři procenta na 1,44 miliardy USD, prodeje zůstávají vysoké a činí 522 miliardy USD. Toto jsou zjištění GfK, která byla zveřejněna na Mobile World Congress 2019 (Celosvětový mobilní kongres 2019), který probíhal v Barceloně.
21. 02. 2019 – GfK Czech s.r.o.
Globální trh technického spotřebního zboží s tržbami ve výši 1,01 bilionu* euro v roce 2018 poprvé překročil hranici jednoho bilionu. To představuje oproti předešlému roku čtyřprocentní nárůst. Toto jsou produktové segmenty, které přispěly ke zvýšení tržeb: telekomunikace (+7 procent), malé domácí spotřebiče (+7 procent), spotřební elektronika/foto (+6 procent) a informační technologie/kancelářská technika (+1 procento). Globální tržby za velké domácí spotřebiče naopak poklesly o jedno procento. GfK očekává, že na globálním trhu technického spotřebního zboží dojde v roce 2019 k dvouprocentnímu navýšení prodejů na úroveň 1,03 bilionu* euro. Toto jsou stávající zjištění GfK prezentovaná u příležitosti CES 2018 v Las Vegas.
06. 02. 2019 – GfK Czech s.r.o.
Známe TOP Zaměstnavatele 2019. V již 8. ročníku této prestižní studie hlasovalo 11 577 studentů českých vysokých škol. JASNOU VOLBOU, tedy vítězem napříč obory, je pro české vysokoškoláky ŠKODA AUTO. Technici chtějí pracovat ve Skupině ČEZ, právníci v advokátní kanceláři Havel & Partners, ekonomové ve společnosti KPMG a lékaři & farmaceuti ve společnosti Zentiva. SKOKANEM ROKU se stala společnost Nestlé.
22. 01. 2019 – GfK Czech s.r.o.
Globální trh spotřební elektroniky zakončil rok 2018 se šestiprocentním nárůstem prodejů, přičemž celkové tržby činily 138 miliard euro. Ve všech regionech bylo dosaženo významného zisku. GfK předpovídá na rok 2019 růst ve výši zhruba čtyř procent. Stále existuje potenciál růstu v segmentu chytrých zařízení s dokonalejšími prémiovými funkcemi a integrovaným hlasovým asistentem. Toto jsou výsledky týkající se globálního trhu spotřební elektroniky zjištěné společností GfK pro veletrh CES 2019 v Las Vegas.
07. 01. 2019 – GfK Czech s.r.o.
GfK, globální lídr v oblasti průzkumu trhu technického zboží a zboží dlouhodobé spotřeby a společnost Trax, přední poskytovatel počítačových řešení oznámily, že spojí své síly a nabídnou výrobcům technického zboží a zboží dlouhodobé spotřeby novou úroveň digitálních poznatků, jež pomohou zlepšit prodejní výsledky kamenných obchodů.
13. 12. 2018 – GfK Czech s.r.o.
8 z 10 českých i slovenských domácností si od října 2017 do září 2018 zakoupilo ryby. Čerstvé ryby jsou důležitější v České republice, protože tvoří polovinu trhu v objemu. V průměrném koši čerstvých ryb mají v obou zemích největší podíl na celkovém nakoupeném množství kapr, losos a pstruh. Kapr je jedničkou v obou zemích, ale pro české spotřebitele je přece jen důležitější. V mraženém segmentu českých i slovenských domácností dominuje treska. Zjištění pocházejí z GfK Spotřebitelského panelu.
11. 12. 2018 – GfK Czech s.r.o.
9 z 10 Čechů plánuje letos oslavit Vánoce, naopak 4 procenta lidí letos Vánoce slavit nebude. Každý čtvrtý Čech plánuje letos utratit za vánoční dárky částku v rozpětí od 5 000 Kč do 9 999 Kč. Kosmetika, oblečení a hračky jsou 3 nejčastěji plánované dárky, které Češi najdou letos pod stromečkem.
06. 12. 2018 – GfK Czech s.r.o.
48 procent Čechů vybírá a nakupuje počítače, notebooky a tablety pouze na internetu, což je daleko více v porovnání se zbytkem Evropy. Naopak Češi v nákupu na internetu zaostávají za evropským průměrem v nákupu finančních služeb, oděvů, módy, nebo přípravků na péči o dítě. České zákazníky nejvíce odrazují od častějších nákupů na internetu náklady spojené s dodáním zboží. Zjištění pocházejí ze studie GfK Future Buy.
28. 11. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Pro 7 z 10 kupujících je nakupování spíše zábavné než obtížné. Pro české a slovenské domácnosti jsou nejdůležitějším místem pro nákupy rychloobrátkového zboží hypermarkety. Domácnosti chodí na nákupy do supermarketů a diskontů častěji a i na větší nákupy než v minulosti. Diskonty zase upevňují svou pozici při velkých zásobovacích nákupech v obou zemích. Domácnosti přesouvají větší nákupy do menších moderních formátů. Význam malých a pultových prodejen se v obou zemích stále snižuje. Tato zjištění pocházejí z dlouhodobého porovnání vývoje reálného nakupování Slováků a Čechů shrnutých v multiklientské studii GfK Shopping FMCG.
26. 11. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Výroční analýza společnosti GfK „Kupní síla 2018“ mapuje nerovnoměrnost úrovně výše disponibilních příjmů obyvatel jednotlivých částí republiky. Přes existující rozdíly je z porovnání zřejmé, že rozdíly mezi jednotlivými obcemi či regiony se postupně mírně snižují a že nejsou zdaleka tak vysoké, jako ve většině evropských zemí.
20. 11. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Růst kupní síly nahrává vyšším výdajům v maloobchodě, a to jak i u potravin, tak u zboží dlouhodobé spotřeby. Projevuje se to také na rostoucím podílu zákazníků investujících do kvalitnějšího zboží. Promoční nákupy ovšem v Česku stále hrají zásadní roli – každá druhá koruna za balené potraviny a drogerii je utracená v akci. Roste také podíl privátních značek. Postupující digitalizace ovlivňuje nákupní zvyklosti Čechů, stále intenzivněji využívají mobilní zařízení v různých fázích nákupního procesu i u kategorií zboží, kde to dříve nebylo obvyklé.
19. 11. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Podle výroční studie „GfK Kupní síla Evropy 2018", kterou právě v těchto dnech vydává společnost GfK a která mapuje kupní sílu 42 evropských zemí, si Česko v pořadí zemí podle úrovně disponibilního příjmu v přepočtu na obyvatele polepšilo o tři pozice a je aktuálně na 23. místě, 33,6 procent pod celoevropským průměrem.
14. 11. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal v České republice ve třetím čtvrtletí roku 2018 ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku nárůst o téměř 6 procent.
12. 11. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Čeští spotřebitelé již velmi intenzivně využívají svá mobilní zařízení (chytrý telefon, tablet) v rámci svého nákupního rozhodovacího procesu. Chytré telefony používají především mladší generace, starší generace dává přednost tabletům. 29 procent Čechů přes svá mobilní zařízení platí za nákup zboží na internetu nebo přímo na prodejně; evropský průměr je ovšem už 48 procent. Tato zjištění vycházejí z nové studie GfK Czech FutureBuy 2018.
25. 10. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Z hlediska výdajů domácností, zakoupeného objemu či frekvence nakupování jednoznačně dominují bezvaječné těstoviny nad vaječnými. Téměř ¾ českých domácností si koupilo těstoviny ve tvaru vřetena. Domácnosti využívají i nákupy v akci, a proto nákupy za zvýhodněnou cenu tvoří 2/5 celkových výdajů českých domácností za těstoviny. Nejvíce se těstoviny nakupují v hypermarketech a diskontních prodejnách.
23. 10. 2018 – GfK Czech s.r.o.
76 procent českých exportérů vnímá jako bariéru v rozvoji podnikání současnou nízkou nezaměstnanost. Společnosti na tuto situaci reagovaly nebo plánují reagovat cíleným zaměstnáváním cizinců (63 procent) a více jak polovina firem bude řešit tuto situaci robotizací. 6 procent českých firem některé pracovní funkce přesunulo díky nedostatku pracovních sil do zahraničí. Tato zjištění pocházejí z volně prodejné studie GfK Exportní výzkum 2018.
09. 10. 2018 – GfK Czech s.r.o.
V první polovině roku 2018 představoval elektronický obchod asi třetinu celkové hodnoty celosvětových prodejů technického spotřebního zboží (TSZ). V 18 evropských zemích* však podíl internetového obchodu stále ještě této hodnoty nedosahuje a činí v současnosti 25 procent.
01. 10. 2018 – GfK Czech s.r.o.
66 procent Čechů nakoupilo během posledních 2 let nějaký domácí spotřebič. Největší frekvenci nákupů vykazovaly varné konvice. Velkému zájmu prodeje se těší zejména chytré telefony, notebooky a televize. Za poslední 2 roky vzrostl zájem o sušičky prádla a vysavače. Češi plánují v následujících 12 měsících nakoupit zejména bílou techniku, počítače nebo jejich příslušenství, drobné domácí spotřebiče, telefon nebo jinou komunikační techniku. Zásadnější roli při hledání informací o produktech začínají mít internetové platformy, ale také názory a doporučení rodiny. Tato zjištění pocházejí z volně prodejné studie GfK ELEKTRO 2018.
26. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
15. září proběhla sousedská slavnost Zažít město jinak. Již podruhé se tato akce konala také na Nuselských schodech v Praze. V rámci ní vznikla komunitní zahrada ve spolupráci s ÚMČ Praha 2. Konání finančně podpořila výzkumná agentura GfK a Nadace O2.
24. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Myšlenka inteligentní domácnosti vznikla už před delší dobou a postupně se vyvíjela od počátečního nápadu až po reálnou nabídku. V první polovině roku 2018 bylo jen v Německu, Velké Británii a Francii prodáno přes 16 milionů zařízení pro inteligentní domácnost. Tržby na těchto třech trzích dosáhly 5,4 miliardy euro, což představuje oproti stejnému období roku 2017 nárůst o 11 procent. Podle GfK se může inteligentní domácnost stát mnohem větší obchodní příležitostí díky hlasovým asistentům. Toto jsou zjištění GfK týkající se trhu zařízení pro inteligentní domácnost, jež byla zveřejněna na veletrhu IFA 2018 v Berlíně.
19. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Od ledna do června 2018 zaznamenalo GfK celkové tržby za globální prodej audio zařízení ve výši 4,5 miliard euro. Ve srovnání s první polovinou loňského roku je to nárůst o pět procent. Avšak stále je zde potenciál pro další růst, jenž může zajistit rozšíření chytrých audio zařízení se zabudovaným hlasovým asistentem nebo vysoce výkonné prvky zvyšující poslechový zážitek. Toto jsou zjištění GfK o vývoji celosvětového audio trhu, jež byla zveřejněna na veletrhu IFA 2018 v Berlíně.
17. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Poptávka po malých domácích spotřebičích (MDS) nadále roste. Od ledna do června 2018 vykazoval celosvětový trh (bez Severní Ameriky) pozitivní vývoj – jeho celková hodnota dosáhla 21,8 miliard euro (za předpokladu fixního kurzu eura), což představuje celkové zvýšení o 7 procent. Za celý rok 2018 GfK očekává celosvětový růst prodejů malých domácích spotřebičů na úrovni 8 až 9 procent. Toto jsou zjištění GfK týkající se globálního trhu MDS, jež byla zveřejněna na veletrhu IFA 2018 v Berlíně.
12. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
V první polovině roku 2018 zaznamenal trh velkých domácích spotřebičů (VDS) další pozitivní růst o 3,5 procenta. Za celý rok 2018 GfK očekává na celosvětovém trhu velkých domácích spotřebičů prodeje v celkové hodnotě 178 miliard euro. Za předpokladu fixního kurzu eura je to o solidní 2,2 procenta více než vloni. Hlavní trendy, které se o tento růst zasloužily, jsou multifunkční spotřebiče, konektivita, internetový prodej a velmi silná dynamika prodejů na rozvíjejících se trzích. Toto jsou zjištění GfK týkající se celosvětového trhu VDS, jež byla zveřejněna ne veletrhu IFA 2018 v Berlíně.
10. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Potřeba vysokého výkonu a dokonalého zážitku je patrně tím motorem, který pohání růst tržeb z prodeje spotřebních PC, zejména pokud jde o herní či prémiová zařízení. Počítače s vysoce výkonnými procesory, vysokou kapacitou RAM a SSD či hybridním pevným diskem (plotnový disk + SSD) přispívají ke stále se zvyšujícímu podílu na prodeji spotřebitelům. Toto jsou zjištění GfK týkající se celosvětového trhu PC, jež byla zveřejněna minulý týden na veletrhu IFA 2018 v Berlíně.
06. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Během posledních desetiletí se průmysl mobilních telefonů proměnil ve vysoce sofistikovaný ekosystém. Jelikož spotřebitelé očekávají od chytrých telefonů stále více, staly se nejdůležitějším osobním zařízením. V první polovině 2018 se na celém světě prodalo celkem 693,5 milionů smartphonů. Celkové tržby dosáhly 215,3 miliard euro, což v porovnání se stejným obdobím roku 2017 představuje zvýšení o 3 procenta. Spotřebitelé zřetelně inklinují k nákupu dražších zařízení, což přineslo nárůst průměrné prodejní ceny o čtyři procenta. Toto jsou zjištění GfK týkající se globálního telekomunikačního trhu, jež byla zveřejněna na veletrhu IFA 2018 v Berlíně.
04. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
GfK zaznamenala v první polovině roku 2018 celkové tržby na globálním trhu* televizorů ve výši 45 miliard euro. To je zhruba o jedno procento více nežli ve stejném období loňského roku, a je to především díky letošnímu mistrovství světa ve fotbale v Rusku. V roce 2018 se očekává celosvětový prodej* celkem 238 milionů přijímačů, což je v porovnání s rokem 2017 nárůst o dvě procenta. Navíc k tomuto růstu přispívá zvyšující se zájem o špičková zařízení za vysoké průměrné ceny, smart televizory a televizory s připojením k internetu, jakož i oživení na rozvíjejících se trzích. Toto jsou zjištění GfK týkající se celosvětového trhu televizorů, jež byla zveřejněna na veletrhu IFA Berlín 2018.
22. 08. 2018 – GfK Czech s.r.o.
40 procent majitelů koček nebo někdo z jejich rodiny si v minulosti vzali kočku z útulku. Nejvíce adopcí koček bylo v Ústeckém, Středočeském kraji a v Praze. Nejvíce adopcí probíhalo u lidí ve věku od 25 - 39 let a u lidí nad 66 let. Jako důvody adopce koček lidé uváděli, že chtějí pomáhat opuštěných kočkám, že kočky z útulku jsou vděčnější, ale také touha rodiny mít kočku z útulku.
14. 08. 2018 – GfK Czech s.r.o.
V roce 2012 používala internetové bankovnictví necelá polovina lidí, v roce 2015 už to byly dvě třetiny; od té doby podíl jeho uživatelů víceméně stagnuje. Strmý nárůst naopak zaznamenává mobilní bankovnictví. Podíl jeho uživatelů se zvýšil z 2 procent v roce 2012 na 16 procent na počátku roku 2018. Debetní kartu momentálně vlastní přes 80 procent lidí, 69 procent má kartu bezkontaktní. Tato zjištění vyplývají ze studie FMDS.
06. 08. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal v České republice ve druhém čtvrtletí roku 2018 ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku nárůst na úrovni téměř 8 procent.
24. 07. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Spotřebitelská nálada Evropanů se ve druhém čtvrtletí roku 2018 mírně zlepšila. V červnu dosáhly výsledky průzkumu spotřebitelského klimatu GfK pro 28 členských států EU 23,2 bodu, tedy o 2,6 bodu více nežli v březnu. Je to nejvyšší počet bodů od listopadu 2007. Průměrná ochota nakupovat v EU poněkud klesla, přičemž se snížila rovněž ochota spořit, což znamená více peněz na spotřebu.
19. 07. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Více než 70 procent Čechů pravidelně kontroluje, jaké položky a za jakou cenu jim byly naúčtovány u pokladny při nákupu potravin nebo základního nepotravinářského zboží. Účtenky za nákup potravin nejčastěji kontrolují starší lidé nad 60 let. Nejvíce spokojeni jsou se správným vydáváním účtenek zákazníci prodejen COOP, Lidl a Globus. Vyplývá to z aktuálních výsledků nové studie GfK Supermarket-Diskont-Hypermarket 2018, kterou každoročně publikuje společnost GfK Czech.
13. 06. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Pro 36 procent svých cest využívají Pražané MHD. 27 procent cest Pražané absolvují pěšky a 33 procent cest vykonají autem. Cyklisté se na dopravě ve všední dny a o víkendu podílí 1,7 procenty. Z průzkumu GfK také vyplývá, že cyklisté kladně hodnotí kvalitu povrchů a značení cyklotras, nižší spokojenost je pak s hustotou tras pro cyklisty. 50 procent cyklistů a přibližně 70 procent potencionálních cyklistů považují jízdu na kole v běžném provozu za nebezpečnou.
29. 05. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Společnost GfK očekává, že nominální tržby v kamenných prodejnách v 28 státech EU vzrostou v roce 2018 o 2,1 procenta. Trendy v jednotlivých zkoumaných zemích se však značně liší. Zatímco v zemích jako je Francie, Španělsko a Maďarsko se očekává růst reálné hodnoty, v zemích s nízkou mírou růstu bude vývoj díky mírně stoupající inflaci méně příznivý. To jsou některé z poznatků uvedené v nově publikované bezplatné studii GfK o evropském maloobchodu v roce 2018.
14. 05. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Celosvětová poptávka po chytrých telefonech v prvním čtvrtletí 2018 klesla o dvě procenta na 347 milionů kusů. Poptávka zeslábla především v Číně (meziroční pokles o šest procent) a v severní Americe (pokles o pět procent). Avšak celosvětová průměrná cena (ASP) v prvním kvartálu dále stoupala a dosáhla meziročního nárůstu 21 procent. Díky tomu trh s chytrými telefony vzrostl v hodnotě meziročně o 18 procent na 129,8 miliardy USD bez ohledu na pokles počtu prodaných kusů.
10. 05. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Naprostá většina matek je na nákupech potravin alespoň občas doprovázena svými dětmi. Nejčastěji při nákupech maminkám „pomáhají“ děti do 6 let. Při nákupu potravin, které bude konzumovat celá rodina, se přibližně polovina matek domlouvá společně se svými dětmi. Více než 2/3 domácností se se svými dětmi domlouvají na výběru jídla, které se bude vařit.
02. 05. 2018 – GfK Czech s.r.o.
7 z 10 obyvatel ČR starších 15 let používá smartphone. Nejvyšší penetrace smartphonů je mezi mladými ve věku 15 - 29 let. Více než polovina uživatelů chytrých telefonů nakupuje zboží přes internet. Smartphony nejčastěji užívají Pražané, nejméně uživatelů je v Jihočeském kraji.
24. 04. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Během prvního čtvrtletí roku 2018 byla spotřebitelská nálada v Evropě poměrně stabilní. V březnu se však výsledky průzkumu GfK Consumer Climate za celou evropskou 28 snížily na hodnotu 20,6 bodu. V prosinci 2017 dosáhly 21,1 bodu. Pro rok 2018 GfK předpovídá zvýšení spotřebitelských výdajů domácností v Evropské unii ze 1,5 na 2 procenta.
17. 04. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Dne 13. 4. 2018 proběhl seminář určený pro pracovníky vydavatelů a mediálních agentur, který uspořádala agentura GfK Czech a Unie vydavatelů k bližšímu seznámení uživatelů s výzkumem StarchMetrix a možnostmi jeho využití v obchodní praxi vydavatelů a mediálních agentur.
03. 04. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Podle studie GfK Shopper Typology se každý čtvrtý český zákazník řídí při nákupech hlavně zvykem - nakupuje „jako obvykle“ a neřeší příliš ceny, nabídku ani značky. Naopak obávaných „vyzobávačů třešinek“, tj. lidí, kteří si přijdou jen pro zboží v akci, je 21 procent.
19. 03. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Směrnice PSD2 nabyla účinnosti 13. ledna 2018. Jejím cílem bylo vytvoření jednotného integrovaného trhu pro platební služby. Ze zjištění GfK vyplývá, že 79 procent lidí o PSD2 nikdy neslyšelo a nevědí, co to pro ně znamená.
27. 02. 2018 – GfK Czech s.r.o.
88 procent Čechů využívá internet. 63 procent lidí je na internetu každý den. V budoucnu Češi nejčastěji plánují využívat platby přes platební brány v e-shopech, další často plánovanou platební metodou je pro ně platba mobilním telefonem v kamenných obchodech. Placení přes sociální sítě je v budoucnu nakloněno jen 8 procent Čechů. Zjištění vycházejí z volně prodejné studie GfK DIGI.
21. 02. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal v České republice za poslední čtvrtletí roku 2017 ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku nárůst o necelých 7 procent.
12. 02. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Koncem roku 2017 důvěra evropských spotřebitelů mírně stoupala. V prosinci dosáhl index spotřebitelského klimatu GfK za evropskou osmadvacítku 21,1 bodu, což je nejvyšší hodnota za deset let. Na konci třetího čtvrtletí to bylo ještě 20,9 bodu. Pro rok 2018 GfK předpovídá, že soukromé výdaje domácností v Evropské unii vzrostou z 1,5 na 2 procenta.
08. 02. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Vyhlášení výsledků studie Top Zaměstnavatelé 2018 nahrávalo opět velkým firmám. 10 724 studentů hlasovalo ve 12 kategoriích, aby zvolili 60 neprestižnějších zaměstnavatelů roku 2018. V kategorii Jasná volba vyhrála Škoda Auto. Skokanem roku se stal L’Oréal.
05. 02. 2018 – GfK Czech s.r.o.
71 procent lékařů považuje braní antibiotik u dětských pacientů za nadměrné. Více s nadměrným užíváním antibiotik u dětí souhlasí muži lékaři než ženy lékařky.
01. 02. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Celosvětový prodej chytrých telefonů dosáhl ve čtvrtém kvartálu 2017 (4Q17) 397 milionů kusů, což je meziroční nárůst o jedno procento.
16. 01. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Podle aktuálního průzkumu GfK FURNITURE, který pravidelně sleduje nákupní chování v Česku, činily průměrné výdaje spotřebitelů, kteří nakoupili za poslední dva roky nábytek a/nebo bytové doplňky, přibližně 17 200 Kč ročně. Z této průměrné částky tvořily přibližně ¾ výdaje za nábytek a ¼ výdaje za bytové doplňky. Polovina zákazníků vydala za nábytek a bytové doplňky pouze částku do 10 000 Kč ročně.
11. 01. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Těsně poté, kdy došlo k výraznému snížení globální percepce Spojených států, Německo v posledním průzkumu Anholt-GfK Nation Brands IndexSM (NBISM) znovu zaujímá první místo a Francie se dostává na místo druhé.
13. 12. 2017 – GfK Czech s.r.o.
61 procent domácností čte papírové letáky, ale jen 30 procent podle nich i nakupuje; elektronické letáky čte 15 procent domácností a 10 procent podle nich i nakupuje.
11. 12. 2017 – GfK Czech s.r.o.
84 procent lidí plánuje trávit Vánoce doma, a pro téměř polovinu lidí to bude pasivní odpočinek. Nejčastěji lidé plánují letošní Vánoce darovat kosmetiku, oblečení a hračky. 38 procent lidí přispívá na charitu. Nejvíce lidé letos plánují darovat na charitativní účely částku mezi 201 – 500 Kč.
06. 12. 2017 – GfK Czech s.r.o.
90 procent Čechů plánuje letos slavit Vánoce, naopak 5 procent lidí je slavit letošní rok nebude. Za jídlo Češi letos nejvíce plánují utratit v cenové relaci od 1000 Kč do 1 999 Kč. 28 procent lidí plánuje utratit za letošní vánoční dárky v cenovém rozpětí od 5 000 Kč do 9 999 Kč. 3 procenta lidí letos neplánují kupovat vánoční dárky.
04. 12. 2017 – GfK Czech s.r.o.
Průměrná kupní síla obyvatel České republiky v roce 2017 dosahuje 8 394 EUR (218 000 Kč) na osobu za rok. Oproti předcházejícímu roku jde o 8 procentní nárůst.
27. 11. 2017 – GfK Czech s.r.o.
Celosvětová poptávka po chytrých telefonech dosáhla ve třetím kvartálu 367 milionu kusů, což představuje meziroční zvýšení o tři procenta. Přestože nárůst není nikterak vysoký, z hlediska absolutní poptávky jde o nejsilnější třetí kvartál zaznamenaný společností GfK.
23. 11. 2017 – GfK Czech s.r.o.
GfK ve spolupráci se sdružením CZECH TOP 100 uskutečnilo začátkem listopadu 2017 již druhý ročník reprezentativní studie na online české populaci ve věku 18 - 70 let.
20. 11. 2017 – GfK Czech s.r.o.
Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal v České republice za třetí čtvrtletí roku 2017 ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku nárůst téměř o 5 procent.
15. 11. 2017 – GfK Czech s.r.o.
Český maloobchod zažívá příznivé období. Těží z pozitivního stavu celé české ekonomiky a z aktuálního vývoje nákupního a spotřebního chování. Rostoucí příjmy i pozitivně naladěné spotřebitelské klima přispívají k růstu maloobchodních výdajů populace. Stále větší počet lidí již neupřednostňuje jen nejlevnější zboží, ale vyhledává kvalitu.
13. 11. 2017 – GfK Czech s.r.o.
Největší změnou v životě člověka po diagnostikování diabetu je nutná změna stravovacích návyků, u pacientů s cukrovkou I. typu pak také nutnost pravidelné aplikace inzulínu. Tyto změny pak následně představují pro pacienty i nejvíce limitující faktory pro jejich další život.
08. 11. 2017 – GfK Czech s.r.o.
Zvyšování cen másla v Evropě neobešlo ani Čechy a ani Slovensko. Letos v srpnu byla cena másla v Čechách 191,10 Kč (cca 7,2 EUR) a na Slovensku 8,3 EUR za kilogram. Z másla se tak stává při těchto cenách postupně „prémiový“ produkt.
06. 11. 2017 – GfK Czech s.r.o.
V České republice (ČR) je 6 základních skupin zákazníků nakupujících sportovní zboží, které se mezi sebou zásadně liší. Nejvíce utrácejí „nároční sportovci“. Mají příjmy, potřebu i ochotu nakupovat dražší zboží. Druhým bonitním segmentem jsou „vybavení na sport“.
30. 10. 2017 – GfK Czech s.r.o.
27 procent lidí se nechává alespoň čas od času očkovat proti chřipce. Největším motivátorem této vakcinace je doporučení lékaře. Naproti tomu ti, co očkováni nejsou, většinou vakcinaci proti tomuto onemocnění nevěří (41 procent) nebo ji považují za zbytečné vzhledem ke své osobě (36 procent). Za nejrizikovější skupinu, která by měla být očkována proti chřipce, lidé považují seniory nad 65 let.
23. 10. 2017 – GfK Czech s.r.o.
Spotřebitelská nálada v rámci EU se během třetího čtvrtletí nadále zlepšovala a skončila na úrovni 20,9 bodu. To je více nežli 19,1 bodu zaznamenaných na konci druhého čtvrtletí a nyní dosahuje hodnoty, jež byla naposledy dosažena na konci roku 2007.
05. 10. 2017 – GfK Czech s.r.o.
Vítězem tendru „Domácí a příjezdový cestovní ruch – tracking“, organizovaného Českou centrálou cestovního ruchu – CzechTourism, příspěvkovou organizací zřízenou Ministerstvem pro místní rozvoj ČR, se stala výzkumná agentura GfK Czech.
04. 09. 2017 – GfK Czech s.r.o.
30. 08. 2017 – GfK Czech s.r.o.
28. 08. 2017 – GfK Czech s.r.o.
25. 07. 2017 – GfK Czech s.r.o.
18. 07. 2017 – GfK Czech s.r.o.
Výzkum GfK Czech se věnoval využití moderních technologií pro vzdálené ovládání domácností v České republice.
20. 06. 2017 – GfK Czech s.r.o.
13. 12. 2016 – GfK Czech s.r.o.
Vánoce se pomalu blíží a s ním i čas spojený s příjemnými záležitostmi jako je odpočinek, dobré jídlo, pití a pohoda u rodinného krbu. Pro některé jsou Vánoce naopak synonymem pro stres ze shánění dárků a přeplněných obchodů.
08. 12. 2016 – GfK Czech s.r.o.
Ve třetím čtvrtletí 2016 zaznamenal západoevropský trh technického spotřebního zboží ve srovnání se stejným obdobím roku 2015 pokles o 2,4 procenta. Trh byl výrazně ovlivněn kurzem britské libry a eura.